Groeten Geert-Jan
Op de 1000 en 2000 kom je idd in de problemen als je max roeit. weinig aan te doen vrees, daar heeft iedereen wel last van. Probeer zo onspannen mogelijk te blijven ademen is het enige wat ik je kan adviseren en blijf werken aan je conditie dat kan een beetje helpen. succes.JohnMertens wrote:Allereerst wil ik Maarten bedanken voor zijn tips om op het stoeltje te blijven zitten. Alleen op de 500 mtr. heb ik af en toe nog problemen.
Sinds ik niet meer op "10" roei, maak ik enorme stappen vooruit. Alleen de ademhaling beperkt me. Met name op de 1000 en 2000 meter merk ik dat ik in de problemen kom. Nu heb ik op een concept site gelezen dat dé snelle ademhaling zou moeten zijn: drive uitademen, recover inademen+uitademen+(dieper?)inademen. Ik ben er nog mee aan het stoeien. Hoe doet de rest het?
Afgelopen vrijdag me "dood" geroeid op de 6km. Hartslag uiteindelijk van 192. Ik kreeg nauwelijks nog lucht in de fitness zaal. Na 2 minuten ging het weer. Een tip op een concept forum vóór de 500 mtr. meerdere malen diep in en uitademen (wellicht tot hyperventilatie toe) werkte goed, echter op een gegeven moment schoot ik weer van mijn stoeltje, toch een best tijd van 1.29.5 en enorm verzuurde benen.
Er zijn nog progressie mogelijkheden.
In elk gevoel hoe regelen jullie de ademhaling?
Groeten John (sinds januari dit jaar verslaafd aan roeien)
Vanaf december vorig jaar ben ik aan het roeien geslagen en sindsdien heb ik mijn tijden behoorlijk kunnen verbeteren. Sinds kort ben ik onder 7 minuten gedoken op de 2KM. Echter ik heb momenteel ook constant last van mijn nek. Eerst hoog bij mijn hoofd, nu in mijn nek (zeg maar bij de "nekknobbel"). Het is geen echte pijn, maar ik voel wel een constante druk, en het "knakt" af en toe. Tja ik weet het ... toch maar eens naar de dokter gaan. Maar komt het jullie bekend voor?The Hague Dragon wrote:Ik heb pijn in mijn nek sinds mijn HM van vrijdag.
Mijn houding zal wel verkeerd zijn want ik heb altijd last van mijn nek sinds ik roei. Meestal krijg ik er wat last van als ik klaar ben en het trekt snel weg.
Maar sinds die HM is het een paar dagen aangebleven. Vandaag maar een rustige 25 minuten gedaan....
JohnMertens wrote:Vanaf december vorig jaar ben ik aan het roeien geslagen en sindsdien heb ik mijn tijden behoorlijk kunnen verbeteren. Sinds kort ben ik onder 7 minuten gedoken op de 2KM. Echter ik heb momenteel ook constant last van mijn nek. Eerst hoog bij mijn hoofd, nu in mijn nek (zeg maar bij de "nekknobbel"). Het is geen echte pijn, maar ik voel wel een constante druk, en het "knakt" af en toe. Tja ik weet het ... toch maar eens naar de dokter gaan. Maar komt het jullie bekend voor?The Hague Dragon wrote:Ik heb pijn in mijn nek sinds mijn HM van vrijdag.
Mijn houding zal wel verkeerd zijn want ik heb altijd last van mijn nek sinds ik roei. Meestal krijg ik er wat last van als ik klaar ben en het trekt snel weg.
Maar sinds die HM is het een paar dagen aangebleven. Vandaag maar een rustige 25 minuten gedaan....
Groeten John
500@1.27.4 1KM@3.16.7 2KM@6.57.4
5KM@18:59.1 6KM@23:02.4
7681@30:00
Heb niet zo gek veel te vertellen...Tyn wrote:Wat me dwars zit!!
dat het zo rustig is op ons 'eigen' nederlandse forum!
HOWCOME?