Zo...
Heb me hier geintroduceerd: http://www.c2forum.com/viewtopic.php?f=3&t=13372
Echter zou ik graag willen "leren" roeien, kennen jullie iemand in de omgeving van Arnhem die mij het wil leren.
Een vereniging mag ook, maar ik wil het liefste thuis gaan roeien en niet op een vereniging.
Filmpjes van hoe te roeien heb ik al bekeken, maar als je op zo'n ding zit is het lastig oordelen of je het goed doet.
Verder... nog tips qua trainingsschema's?
Leren roeien
-
- Paddler
Re: Leren roeien
Ik ben begonnen met een vrije training, zo heb ik eerst gezocht hoe ik het beste en het fijnste roei en op welk niveau (In mijn geval was Niv. 4 voldoende) Als 2e heb ik geprobeerd mijn been houding aan te passen omdat de benen tussen de armen beter is dan de benen naar buiten gebogen, als je die 2 al hebt kun je verder gaan met de armen, als je naar voren gaat met het stoeltje laat de ketting soepel met je mee glijden en rug recht houden, als je weer aanstalten maakt om weer terug naar achteren te gaan trekt de ketting alvast een stukje mee (Anders is het zo'n klap op je armen) en als je weer naar achteren bent kromme rug, Tip: Doe tijdens die handeling naar voren en naar achter net of je aan een draai orgel staat te draaien begin je soepeler te handelen
mijn snelste tijd binnen 1 jaar 1000mtr roeien in 3:39 en een jaar daarvoor iets van in de 5:30
Tips:
- Neem eerst 1000 of 2000 meter (sommige doen 3000mtr) als doel om je techniek te verfijnen.
- Doe ook meerdere keren in de week een Crosstrain oefening omdat die 2 apparaten qua niveau aardig liggen in de richting van elkaar (squad bewegingen zijn ook erg goed, maar niet iedereen kan dat)
- Neem uitgebreid de tijd om te ontdekken hoe je het fijnste roeit.
- En niet bij elke pijn onder het roeiapparaat kruipen maar gewoon ff denken van "f*ck it" mocht de pijn langer dan 2 dagen aan houden wel even de huisarts Raadplegen want voorkomen is beter dan genezen.

Tips:
- Neem eerst 1000 of 2000 meter (sommige doen 3000mtr) als doel om je techniek te verfijnen.
- Doe ook meerdere keren in de week een Crosstrain oefening omdat die 2 apparaten qua niveau aardig liggen in de richting van elkaar (squad bewegingen zijn ook erg goed, maar niet iedereen kan dat)
- Neem uitgebreid de tijd om te ontdekken hoe je het fijnste roeit.
- En niet bij elke pijn onder het roeiapparaat kruipen maar gewoon ff denken van "f*ck it" mocht de pijn langer dan 2 dagen aan houden wel even de huisarts Raadplegen want voorkomen is beter dan genezen.