Fit?

Voor alle Nederlandstalige roeiers. Heb je een vraag of wil je iets kwijt?
Hier kan het.
tomhz
2k Poster

Re: Wat ik al dacht

Post by tomhz » August 2nd, 2006, 10:38 am

Oaktree wrote:Er is niks mis met mijn gesteldheid, ik heb vanochtend op een zelfde C2 model D geroeid, met dezelfde dragfactor ingesteld en wat blijkt? Met 2 vingers in de neus kan ik nu wel tussen de 2.05 en 2.08 roeien..Iets wat ik op mijn eigen ergo alleen kan doen, alsof mijn leven ervan af hangt en dan houd ik het ook niet lang vol..

Grtz
Henry
Henry,

ik ben blij om dit te horen. :D :D :D
Met die C2 komt het vast wel in orde. :oops:

Tom

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » August 2nd, 2006, 10:43 am

hjs wrote:gelukkig maar, hoewel je nu wel met een c2 zit die niet doet wat ie moet doen.
Ja precies en de antwoorden van C2 daar wordt ik tot nu toe ook niet zo vrolijk van..
Ze hebben dit nog nooit meegemaakt, en ik moet hem maar langsbrengen voor een onderzoek...Nu woon ik in Maastricht en zei zitten in Amsterdam.......

Op mijn vraag of ik de as van het vliegwiel kan losdraaien krijg ik voorlasnog geen reactie....

Durf dat dan ook niet echt
Aan iedere Quercus hangt een eikel!!

2 Km PR 6.52,4

Oaktree
500m Poster

Assen

Post by Oaktree » August 3rd, 2006, 7:28 am

Ketting losgemaakt, vliegwiel eraf, assen eruit gehaald en alles schoongemaakt en opnieuw ingevet. Achter het vliegwiel zat een dikke zwarte substantie, waarschijnlijk overblijfsels van mijn teflonspray...Net weer alles in elkaar gezet, een KM snel gedaan...en het LIJKT dat het beter is!!! De 2.05 was zonder al te veel moiete geen utopie meer...
Maar ik ben vooralsnog effe voorzichtig en juich niet te vroeg!!!!!

Grtz

2 Km PR 6.52,4

Tyn
10k Poster

Post by Tyn » August 3rd, 2006, 12:10 pm

Congrats Henry,

Toch blijft het vreemd!
De pm's berekenen de vertraging en versnelling van het wiel, dus meer weerstand zou niet moeten uitmaken, aldus C2 en de 'deskundigen'.

De weerstand veranderd ook met , meer stof, een andere stand , hogere vochtigheid ect ect.

Dus als het 'vet' stroppiger wordt veranderd de weerstand. de pm's houden daar rekening mee minder versnelling, dus minder vertraging!

Ik weet het niet

Enig Idee??

Ik ben nog steeds op zoek naar een meetmethode for de C2, ik weet zeker dat er snelle en langzame C2 zijn!

Blijf zoeken

Go Henry Go!!
Tyn

M42H

"We keep you alive to serve this ship. So row well and live."

"Nobody move! I've dropped me brain!"

Oaktree
500m Poster

Post by Oaktree » August 3rd, 2006, 12:40 pm

Uuuhm, maar is het niet zo dat in mijn geval "iets" de assen deed vertragen waardoor het zwaarder is, maar de PM3 deed veronderstellen dat ik dus langzamer roeide???

Dus de metingen kloppen eigenlijk wel, alleen kost het meer moeite voor de persoon..

Ik weet het eigenlijk ook niet...gis ook maar wat.
Volgens Oscar zou theoretisch dit mijn probleem geweest kunnen zijn..
Morgen maar eens proberen met een dikke 10 K te roeien, had ik vndaag niet veel zin in, effe rusten...
Dat heb ik wel geleerd dat dat belangrijk is!!!

Of er snelle en langzame zijn? Ik weet wel dat hoogteverschil wat kan uitmaken, maar dat is met de nadruk op WAT!!

De mijne is in ieder geval blitze blank nu, en al is mijn probleem niet weg, laat ik het zo...gaat er uiteindelijk toch om dat ik mijn (bijna) dagelijkse work out doe, toch?

Hoogstwaarschijnlijk is het een combinatie geweest van diverse factoren zoals:

Iets mindere conditie door vakantie periode
Bovengenoemd euvel, van stroperig worden van verkeerd gebruikte olie
Warmte

Laten we het daar maar ophouden....

Grtz :lol:

Tyn wrote:Congrats Henry,

Toch blijft het vreemd!
De pm's berekenen de vertraging en versnelling van het wiel, dus meer weerstand zou niet moeten uitmaken, aldus C2 en de 'deskundigen'.

De weerstand veranderd ook met , meer stof, een andere stand , hogere vochtigheid ect ect.

Dus als het 'vet' stroppiger wordt veranderd de weerstand. de pm's houden daar rekening mee minder versnelling, dus minder vertraging!

Ik weet het niet

Enig Idee??

Ik ben nog steeds op zoek naar een meetmethode for de C2, ik weet zeker dat er snelle en langzame C2 zijn!

Blijf zoeken

Go Henry Go!!

2 Km PR 6.52,4

tomhz
2k Poster

Post by tomhz » August 4th, 2006, 4:58 am

Tyn wrote: Toch blijft het vreemd!

Ik weet het niet

Enig Idee??

Een interessant experiment zou zijn om Ergmonitor te gebruiken. http://www.ps-sport.net/ergmonitor.htm. Hij meet helemaal buiten de PM3 om wat de pace/drag factor/etc is. De maker claimt een maximaal verschil van 0.5% in wattage met de uitlezing van de PM2/3. Dit komt neer op ongeveer 0.1sec/500m. Uit eigen ervaring kan ik dat bevestigen. Het zou leuk zijn om te zien wat Ergmonitor bij de c2 van Henry laat zien. Maar dan natuurlijk voordat hij de as had schoongemaakt :?
Ik verwacht dat ergmonitor dezelfde "foute" pace als PM3 had laten zien. De methode van meten en berekenen is namelijk hetzelfde.

Het blijft mij ook intrigeren. In dit geval was het voor Henry overduidelijk dat er iets aan de hand was (hetzij zijn lichaam, hetzij zijn c2 of PM3) Daardoor is hij gaan zoeken en heeft gevonden dat het waarschijnlijk aan het vet op de assen ligt. Niet goed verklaarbaar, maar het lijkt een feit (hou je ons op de hoogte, Henry?). Stel nou dat er maar een beetje teveel vet op de as zit, zodat je bv een verschil van 2sec/500m in de uitlezing krijgt. Dat is genoeg om de top van wedstrijduitslagen door elkaar te gooien maar weer zo weinig dat het lang kan duren voordat je in de gaten krijgt dat er iets met die C2 aan de hand is :!:

Ik heb een vaag vermoeden waardoor de PM3 de fout in gaat bij te hoge weerstand in de as. Misschien weet ik ook een methode om teveel weerstand op de as (en mogelijk dus het verschil tussen snelle en langzame C2's) vast te stellen. Ik wil dit overleggen met de maker van Ergmonitor (Paul Smith). Ik ga contact met hem opnemen en hou je via het forum op de hoogte.

Tom

Post Reply